Παρασκευή 14 Νοεμβρίου 2014

Δ.Ε.7 Δραστηριότητες εμπέδωσης από την Τράπεζα θεμάτων


Δ.ε.7 ‘’τίνα με λέγουσι οι άνθρωποι είναι;’’

α) Μία από τις αντιλήψεις για το πρόσωπο του Χριστού ήταν ότι είναι ένας μεγάλος κοινωνικός επαναστάτης. Ποια στοιχεία στο πρόσωπο και τη διδασκαλία του Χριστού διέκριναν οι κοινωνιστές (σοσιαλιστές);
 
α) Για ποιους λόγους οι Γραμματείς, οι Φαρισαίοι και Σαδδουκαίοι, αλλά και οι σύγχρονοι του Χριστού παρερμήνευσαν ή παρεξήγησαν την αποστολή Του;

 α) Ποια είναι η διδασκαλία της Εκκλησίας για το πρόσωπο του Χριστού;

β) Να παρουσιάσετε την άποψη του ρομαντισμού και του κοινωνισμού (σοσιαλισμού) για το πρόσωπο του Χριστού.

β) Να αναφέρετε ένα παράδειγμα λανθασμένης κατανόησης του προσώπου του Ιησού Χριστού και να το σχολιάσετε με συντομία λαμβάνοντας υπόψη τη διδασκαλία της Εκκλησίας για το πρόσωπό του.

β) Οι Ιουδαίοι της εποχής του Χριστού παρερμήνευσαν το πρόσωπό Του. Να αναφέρετε παραδείγματα.

β) Ποια απάντηση δίνει η 4η Οικουμενική Σύνοδος (της Χαλκηδόνας) στην ερώτηση του Χριστού προς τους μαθητές του: «Σεις ποιος λέτε ότι είμαι;»

β) Ποια είναι η αξία που παίρνει η υλική δημιουργία του κόσμου από το γεγονός ότι ο Χριστός πήρε σάρκα και έχει και την ανθρώπινη φύση;

β) Ποιες είναι οι συνέπειες για τον άνθρωπο και τον κόσμο από την ένωση των δύο φύσεων στο πρόσωπο του Χριστού;

β) Σε όλες τις εποχές εμφανίζονται παρερμηνείες για το πρόσωπο του Χριστού. Να αναφέρετε τρία παραδείγματα και να αναπτύξετε με συντομία ένα από αυτά.

β) Η Εκκλησία διατύπωσε οριστικά και αμετάκλητα την πίστη της για το πρόσωπο του Ιησού Χριστού στον όρο της Δ΄ Οικουμενικής Συνόδου. Πώς Τον περιγράφει;

β) Ποια στοιχεία από τη ζωή του Χριστού κάνουν πολλούς να πιστεύουν γι’ Αυτόν ότι ήταν μόνο ένας κοινωνικός μεταρρυθμιστής ή επαναστάτης;
 
ΘΕΜΑ Β         
 


«Είναι Υιός ένας, διπλός κατά τη φύση, αλλά όχι κατά την υπόσταση· γι’ αυτό αληθινά κηρύττοντάς Τον ως τέλειο Θεό και τέλειο άνθρωπο, ομολογούμε τον Χριστό τον Θεό μας»
(Ύμνος του Εσπερινού).
Με αφετηρία τον παραπάνω ύμνο, να αναπτύξετε τα βασικά σημεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για τον Ιησού Χριστό.

«Εγώ για σένα πατέρας, εγώ αδελφός, εγώ σύζυγος, εγώ σπίτι, εγώ τροφή, εγώ ρούχο, εγώ ρίζα, εγώ θεμέλιο, ό,τι θέλεις εγώ. Να μη σου λείψει τίποτα. Θα δουλέψω εγώ. Ήρθα να σε υπηρετήσω, όχι να με υπηρετήσεις. Εγώ και φίλος, και μέλος του σώματός σου και κεφάλι, και αδελφός και αδελφή και μητέρα, όλα εγώ. Μόνο να είσαι κοντά μου. Εγώ φτωχός για σένα και αλήτης για σένα. Στον σταυρό για σένα, στον τάφο για σένα. Στον ουρανό παρακαλώ για σένα τον Πατέρα μου, στη γη έρχομαι πρεσβευτής του Πατέρα μου για σένα. Εσύ είσαι τα πάντα για μένα, και αδελφός και συγκληρονόμος και φίλος μου και μέλος του σώματός μου. Τι άλλο θέλεις;» (άγιος Ιωάννης Χρυσόστομος)
Στο παραπάνω κείμενο αναφέρονται πολλά στοιχεία της διδασκαλίας της Εκκλησίας για το
πρόσωπο του Ιησού Χριστού. Να τα παρουσιάσετε και να σχολιάσετε το βασικό μήνυμα του κειμένου προς τον σύγχρονο άνθρωπο.

Χανόγλου Δέσποινα ΠΕ01

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...