Σάββατο, 7 Νοεμβρίου 2015

Δραστηριότητα επανάληψης στην εισαγωγή της Α΄γυμνασίου - παιχνίδι με κάρτες

Τελειώνοντας τα εισαγωγικά μαθήματα της Παλαιάς Διαθήκης , μπορούμε να αφιερώσουμε ένα μάθημα για να κάνουμε μια επανάληψη με τους μαθητές μας , με ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο ,παίζοντας ένα παιχνίδι με κάρτες.

Θα χρειαστεί να αφιερώσετε λίγο χρόνο στο σπίτι για να ετοιμάσετε τις κάρτες την πρώτη φορά ,αλλά θα τις έχετε έτοιμες και για τις επόμενες φορές .

Ηλικία : μαθητές της Α΄γυμνασίου.
Χρόνος ; 30΄
Υλικά : κάρτες λευκές (σε μέγεθος 10 χ 6 εκ.), μαρκαδόρος με λεπτή μύτη ,χρωματιστά λαστιχάκια.
Προετοιμασία στο σπίτι :
- Επιλέγουμε όσες προτάσεις θέλουμε από τα μαθήματα της επανάληψης μας. ( τουλάχιστον 10 )
- γράφουμε σε κάθε κάρτα μία ή δύο λέξεις μιας πρότασης.
- πίσω από κάθε κάρτα της ίδιας πρότασης γράφουμε τον αριθμό 1.( όταν θα τελειώσει το παιχνίδι θα μπορέσουμε πολύ εύκολα να τακτοποιήσουμε πάλι τις κάρτες -προτάσεις.)
- τις τυλίγουμε ανακατεμένα με ένα λαστιχάκι.
- συνεχίζουμε με την ίδια διαδικασία για όσες προτάσεις διαφορετικές επιθυμούμε ,βάζοντας κάθε φορά διαφορετικό αριθμό πίσω από τις κάρτες .( π.χ. όλες οι κάρτες της δεύτερης πρότασης έχουν το 2, της τρίτης πρότασης το 3 κτλ.)


πακετάκια με τις προτάσεις
















αριθμούμε με τον ίδιο κωδικό αριθμό όλες τις κάρτες της ίδιας πρότασης και με διαφορετικό αριθμό τις προτάσεις μεταξύ τους.










Σκοπός : η κάθε ομάδα να βάλει στη σωστή σειρά τις κάρτες από το πακετάκι και να σχηματίσει την πρόταση.

Τρόπος : Χωρίζουμε τους μαθητές σε ομάδες των 4 μαθητών .( ένας πρακτικός και γρήγορος  τρόπος είναι να γυρίσουν απλά οι μαθητές του μπροστινού θρανίου προς το πίσω θρανίο .Έτσι αποφεύγουμε τις  μετακινήσεις των μαθητών.)
Μοιράζουμε σε κάθε ομάδα από ένα πακέτο με κάρτες , που αποτελούν μία πρόταση και μία σελίδα χαρτί στην οποία οι μαθητές θα γράψουν την πρόταση ολοκληρωμένη..
Δίνουμε το σύνθημα και οι ομάδες ανοίγουν το πακετάκι προσπαθώντας να συναρμολογήσουν την πρόταση. Την γράφουν στο χαρτί ,μαζί με τον κωδικό αριθμό 
Σωστή θεωρείται η πρόταση με τη σωστή σύνταξη και με τα σωστά σημεία στίξη (κόμμα και τελεία) 
.Μαζεύουν όλες τις κάρτες με το λαστιχάκι και τις επιστρέφουν στην έδρα .Στη συνέχεια παίρνουν άλλο πακετάκι και επαναλαμβάνουν τη διαδικασία ,μέχρι να συμπληρώσουν 5 προτάσεις.
Στο τέλος διαβάζουν από το χαρτί τις προτάσεις που  βρήκαν.

Νικητής : Όποια ομάδα βρει πιο γρήγορα 5 προτάσεις είναι η νικήτρια.

Προτεινόμενες προτάσεις  
1.Η Αγία /  Γραφή / είναι / το ιερό / βιβλίο / για τους /  χριστιανούς / όλου / του  κόσμου. 
2.Η Αγία / Γραφή / μας μιλάει / για μαι / επικοινωνία / και τη σχέση / του Θεού / με τους / ανθρώπους.
3.Η Αγία / Γραφή / αποτελείται / από δύο / αχώριστα / ενωμένες / συλλογές βιβλίων : / την Παλαιά Διαθήκη / και την / Καινή / Διαθήκη.
4.Κανόνας / είναι / η συλλογή / των 76 / βιβλίων / της Αγ.Γραφής / και αποτελεί / ''κλειστό'' / κατάλογο.
5.Τα βιβλία / της Παλαιάς / Διαθήκης / είναι / θρησκευτικά / γιατί / μιλούν / για τη στενή / σχέση / των ανθρώπων/ με το Θεό .
6.Τις εκφράσεις / της Παλαιάς / Διαθήκης / όπου / ο Θεός / παρουσιάζεται / ως άνθρωπος , / τις ονομάζουμε / ανθρωπομορφικές. 
7.Τα περισσότερα / βιβλία / της  Παλαιάς / Διαθήκης / γράφτηκαν / στην εβραϊκή / γλώσσα / και λίγα / βιβλία / στα ελληνικά. 
8.Την Παλαιά / Διαθήκη / χρησιμοποιούμε / στη λατρεία / της Εκκλησίας, / στους ύμνους / και στην εικονογράφηση / των ναών.
9.Η ''Γη' / της Επαγγελίας''/ σημαίνει / η Γη  / Χαναάν ,/ δηλαδή / χώρα / της υπόσχεσης / και είναι /  η Παλαιστίνη.
10.Οι συγγραφείς / της Παλαιάς Διαθήκης / κατέγραψαν / την αποκάλυψη / του Θεού / χρησιμοποιώντας / εικόνες, / σύμβολα και / ανθρωπομορφικές / εκφράσεις.
11.Τα γεγονότα / της Παλαιάς / Διαθήκης / εκτυλίσσονται / στην περιοχή / που ονομάζεται / Μέση / Ανατολή.
12.Ο Θεός / ζητά / την ελεύθερη / συνεργασία / του ανθρώπου, / για να / τον βοηθήσει / να σωθεί / από το / κακό.
13.Τα βιβλία / της Παλαιάς / Διαθήκης / είναι / 49 / και χωρίζονται / σε ιστορικά, / ποιητικά-διδακτικά / και / προφητικά.

Σχόλιο : Τα παιδιά χαίρονται πολύ με αυτήν τη δραστηριότητα, συνεργάζονται μεταξύ τους και κάνουν μια επανάληψη στα βασικά σημεία της εισαγωγής .





3 σχόλια:

  1. Υπέροχο Δέσποινα, συγχαρητήρια και για την ιδέα αλλά και για τον τρόπο της παρουσίασης !Θα το εφαρμόσω ......ευχαριστούμε για την ιδέα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχο Δέσποινα, συγχαρητήρια και για την ιδέα αλλά και για τον τρόπο της παρουσίασης !Θα το εφαρμόσω ......ευχαριστούμε για την ιδέα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ευχαριστώ ! Μπορούμε να εφαρμόσουμε την ίδια δραστηριότητα και στη Β΄τάξη .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...