Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

44 εκπληκτικές τοιχογραφίες του Μανουήλ Πανσέληνου...

Διδακτέα-εξεταστέα ύλη των Θρησκευτικών Β΄ τάξης Ημερησίου Γενικού Λυκείου και Γ΄ τάξης Εσπερινού Γενικού Λυκείου


Κάντε ΚΛΙΚ πάνω στο εξώφυλλο για να κατεβάσετε το έγγραφο

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Β΄ ΤΑΞΗ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ
Βιβλίο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», Δ.Λ. Δρίτσα, Δ.Ν. Μόσχου, Στ. Λ. Παπαλεξανδρόπουλου
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
3. Θρησκεία: ένα πανανθρώπινο φαινόμενο
4. Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού
5. Η Βασιλεία του Θεού: όραμα αλλιώτικης ζωής ή ουτοπία;
7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
9. Αρχή και πορεία του κόσμου

10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία
24. Πίστη και Επιστήμη: αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμπληρούμενα;
25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός
28. Τα αφρικανικά θρησκεύματα
29. Ο Ιουδαϊσμός
30. Το Ισλάμ (Α΄)
31. Το Ισλάμ (Β΄)
32.Ο Ινδουισμός (Α΄)
33.Ο Ινδουισμός (Β΄)
35. Ο Βουδισμός
36. Η κινεζική θρησκεία
37. Η ιαπωνική θρησκεία

Γ΄ ΤΑΞΗ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ

Βιβλίο: «Χριστιανισμός και Θρησκεύματα», Δ.Λ. Δρίτσα, Δ.Ν. Μόσχου, Στ. Λ. Παπαλεξανδρόπουλου
Η διδακτέα-εξεταστέα ύλη του μαθήματος ορίζεται ως εξής:
3. Θρησκεία: ένα πανανθρώπινο φαινόμενο
4. Ποιος είναι ο Θεός κατά την πίστη του Χριστιανισμού
7. «Τίνα με λέγουσιν οι άνθρωποι είναι;»
9. Αρχή και πορεία του κόσμου
10. Ο άνθρωπος στο αρχικό του μεγαλείο
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
12. Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Ορθοδοξίας
21. Φανατισμός και ανεξιθρησκία
25. Ελληνισμός και Χριστιανισμός
29. Ο Ιουδαϊσμός
30. Το Ισλάμ (Α΄)
31. Το Ισλάμ (Β΄)
32.Ο Ινδουισμός (Α΄)
33.Ο Ινδουισμός (Β΄)
35. Ο Βουδισμός
 

Τετάρτη, 24 Σεπτεμβρίου 2014

Τα ....χρό­νια της ζωής μας


     ΓΕΝΙΚΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΠΕΙ ότι τα πρώτα σαράντα χρό­νια της ζωής μάς δίνουν το κείμενο, τα επόμενα τριάντα τα σχόλια πάνω στο κείμενο, τα οποία μας επιτρέπουν να καταλάβουμε για πρώτη φορά σωστά το νόημα, τις ανα­φορές, τα ηθικά διδάγματα και τις λεπτές έννοιες του κει­μένου.

Άρθουρ Σοπενχάουερ / Η τέχνη να επιβιώνεις


πηγή http://trelogiannis.blogspot.gr/2014/09/blog-post_901.html?spref=bl



Ο ΚΛΕΦΤΟΚΟΤΑΣ...


Ένας παμπόνηρος χωρικός είχε κλέψει δύο κότες από το σπίτι του εφημέριου του. Πως όμως να του το εξομολογηθεί;

Του είπε:
-Έκλεψα δύο κότες από κάποιον.
-Πρέπει να τις επιστρέψεις.
-Αιδεσιμώτατε,τις θέλετε;
-Εγώ όχι! Να τις επιστρέψεις στον ιδιοκτήτη τους.
-Αυτός δεν τις θέλει.
-Τότε κράτησέ τις.
Και τις κράτησε.... Ο άνθρωπος τυπικά ήταν εντάξει.
Με διάφορες κουτοπονηριές προσπαθεί ο άνθρωπος να δικαιολογεί τις αμαρτίες του και να υπηρετεί συγχρόνως Θεό και μαμωνά. Αλλά ο Θεός δεν κοροιδεύεται.

tokandilaki.blogspot.gr
http://tostavroudaki.blogspot.gr/2014/09/blog-post_872.html?spref=bl

Μια διδακτική ιστορία

Μια διδακτική ιστορία που αξίζει να πείτε στα παιδιά σας

Μια δασκάλα έχει αποφασίσει να παίξουν ένα παιχνίδι στην τάξη της.
Λέει λοιπόν στα παιδιά, να φέρει το κάθ’ ένα, μια πλαστική σακούλα, που θα περιέχει μέσα μερικές πατάτες. Σε κάθε πατάτα θα δώσει ένα όνομα από τα πρόσωπα που μισεί.

Έτσι, ο αριθμός των πατατών που κάθε παιδί θα βάλει στη σακούλα του θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των ανθρώπων που μισεί.
Την άλλη μέρα κάθε παιδί, έφερε από μια σακούλα με πατάτες, με το όνομα των ανθρώπων που μισούσαν, γραμμένο σε κάθε πατάτα. Κάποια παιδιά είχαν δύο πατάτες μέσα στη σακούλα, άλλα τρεις, άλλα πέντε και άλλα περισσότερες. Η δασκάλα λέει μετά στα παιδιά, να κουβαλούν μαζί τους την πλαστική σακούλα με τις πατάτες, όπου και αν πηγαίνουν (ακόμη και στην τουαλέτα), για μερικές μέρες........

Ύστερα από αρκετές μέρες, τα παιδιά άρχισαν να διαμαρτύρονται, λόγω της δυσάρεστης οσμής που άφηναν οι πατάτες οι οποίες άρχισαν να σαπίζουν. Άλλωστε, αυτοί που είχαν περισσότερες πατάτες στη σακούλα, έπρεπε να αντέξουν και το μεγαλύτερο βάρος τους. Κάποιες μέρες αργότερα, το παιχνίδι τελείωσε και τα παιδιά ανακουφίστηκαν και από την απαλλαγή τους από το βάρος αλλά και από τη δυσοσμία των χαλασμένων πατατών.


Η δασκάλα ρώτησε τα παιδιά: «Πώς αισθανθήκατε κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού;. Τα παιδιά, άρχισαν ομαδικά να διαμαρτύρονται για το γεγονός ότι έπρεπε να κουβαλούν παντού μια τσάντα με πατάτες και μάλιστα χαλασμένες με άσχημη μυρωδιά, από κάποια στιγμή και μετά.

Στη συνέχεια, η δασκάλα τους αποκάλυψε το κρυμμένο νόημα πίσω από το παιχνίδι . «Αυτή ακριβώς είναι η κατάσταση όταν έχετε μίσος για κάποιον μέσα στην καρδιά σας. Η δυσωδία από το μίσος θα φωλιάσει στην ψυχή σας και θα το μεταφέρετε μαζί σας όπου κι αν πάτε συνεχώς. Αν δεν μπορείτε να ανεχθείτε τη μυρωδιά των σάπιων πατατών για μερικές μόνο μέρες, μπορείτε να φανταστείτε πως θα είναι να έχετε τη δυσωδία του μίσους στην ψυχή σας για μια ζωή;

Ηθικό Δίδαγμα: Προσπαθήστε να αποβάλλετε το μίσος που έχετε για τους άλλους και συγχωρέστε τους, ώστε να μην έχετε το βάρος στην καρδιά σας για μια ζωή.

Η αληθινή αγάπη δεν είναι ν’ αγαπάς ένα τέλειο, σημαντικό και δυνατό άτομο, αλλά να αγαπάς ένα ασήμαντο και με ελαττώματα πρόσωπο, δυνατά!!

 
πηγή: http://ellpalmos.blogspot.com

 
αναδημοσίευση : http://orthodoxa-ofelimata.blogspot.com
το βρήκαμε εδώ http://eorakamen.blogspot.gr/

Σάββατο, 20 Σεπτεμβρίου 2014

Τι περιμένεις;


@Σκέψεις απο τον προσωπικό μου λογαριασμό στοfacebook
"Από τον Σταυρό δεν κατεβαίνουμε αλλά μας κατεβάζουν... "

Εγώ θα στο πω απλά και ανθρώπινα, στο δικό μου πνευματικό επίπεδο που είναι χαμηλό και γήινο,γιατί κουράστηκα από τις υψηλές αναλύσεις.
 
Μην περιμένεις η ζωή να σε ρωτήσει εάν και πόσο αντέχεις.
Μην περιμένεις να βρεθούνε οι τέλειες συνθήκες για να πεις θα ζήσω.
Μην περιμένεις να διαμορφωθούν οι ιδανικές καταστάσεις για να γελάσεις.Μην περιμένεις να βρεις τον τέλειο πατέρα ή μάνα για να μην έχεις τραύματα.
Μην περιμένεις να βρεις τον τέλειο σύζυγό γιατί απλά δεν θα βρεις ποτέ.
Μην περιμένεις να κάνεις τα τέλεια παιδιά, γιατί απλά δεν υπάρχουν.
Μην περιμένεις να συναντήσεις του τέλειους φίλους, γιατί ούτε εσύ είσαι.

Μην περιμένεις να δουλέψεις στην ιδανική δουλειά γιατί απλά θα μείνεις άνεργος.

Μην περιμένεις να σηκώνεσαι κάθε πρωί και να λες, "ουάου θα πάω για δουλειές....." Ξέχνα το.
Μην περιμένεις να βρείς το τέλειο σπίτι για να απολαύσεις το ηλιοβασίλεμα.
Μην περιμένεις να έχεις την τέλεια παρέα για να πας ένα περίπατο.

Μην περιμένεις να δοθούν όλες οι απαντήσεις για να σταματήσουν οι ερωτήσεις.

Μην περιμένεις να δεις τον Θεό ως ον που κατεβαίνει από τους ουρανούς ή ως χέρι που βγαίνει απο το υπερπέραν. Απλά δεν θα συμβεί και θα χάσεις και την ευκαιρία να τον συναντήσεις στην καθημερινότητα σου.Μην περιμένεις να βρεις τον αναμάρτητο και τέλειο πνευματικό, γιατί απλά δεν υπάρχει. Και όπου νομίζεις ή σε έπεισαν ότι τον είδες, φεύγα μακριά είναι της φαντασίας σας.

Γενικά στην ζωή αυτή, δεν υπάρχουν τέλειες καταστάσεις, τέλειες συνθήκες, τέλεια πρόσωπα. Αυτά μετά το πέρας της εδώ παράστασης.

Οπότε συμφιλιώνομαι με την αδυναμία μου, την ατέλεια του άλλου και του κόσμου που με περιβάλει και ζω όπως μπορώ και όσο μπορώ με δοξολογία και ευχαριστία.
Δεν μπορώ πάντα; ναι, αλήθεια είναι!! Ούτε εγώ μπορώ. Κανείς δεν τα καταφέρνει πάντα και είναι καλά. Ακόμη και οι άγιοι έχουν τις κακές μέρες και περιόδους τους.
Αλλά δεν τρελαίνομαι σε αυτές τις φάσεις, δεν αυτομαστιγόνομαι, δεν χάνω την ψυχραιμία μου, ούτε βιάζομαι να φύγει το κακό που με βρήκε.
Κυρίως δεν λέω όλη μέρα γιατί και γιατί; Μαααα... και δώστου γιατί;
Απλά καλέ μου φίλε μέχρι να μάθεις το γιατί θα έχει τελειώσει η ζωή..... ....!!!

π. λύβιος

Η τιμή της ζωής (Δίλημμα)

Το παρακάτω δίλημμα μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στο μάθημα των θρησκευτικών της Γ Λυκείου.
Η τιμή της ζωής
 
Μια γυναίκα στην Ευρώπη υποφέρει από καρκίνο και πασχίζει να κρατηθεί στη ζωή. Ένα βαρύ φάρμακο, ίσως, να μπορεί να τη σώσει. Πρόκειται για μια πρόσφατη ανακάλυψη ενός φαρμάκου που περιέχει ράδιο, ενός φαρμακοποιού της ίδιας πόλης. Ο φαρμακοποιός χρεώνει το φάρμακο 2.000€, δέκα φορές ακριβότερα απ’ ότι κοστολογούνται τα ανάλογα φάρμακα.
Ο σύζυγος της άρρωστης γυναίκας αναζήτησε από συγγενείς και φίλους να δανειστεί χρήματα και συγκέντρωσε 1.000€. Εξήγησε στο φαρμακοποιό ότι η γυναίκα του πεθαίνει και του ζήτησε να του κάνει έκπτωση ή έστω μια προσωρινή πίστωση…Ο φαρμακοποιός του αρνήθηκε.
Ο άντρας απεγνωσμένος πια, διέρρηξε το φαρμακείο για να κλέψει το φάρμακο για χάρη της γυναίκας του.
· Ήταν σωστό που αρνήθηκε ο φαρμακοποιός τις προτάσεις του άντρα; Γιατί;
· Ήταν σωστό που ο άντρας διέρρηξε το φαρμακείο; Γιατί;
· Μπορούσε ο άντρας να κάνει κάτι άλλο, πριν να φτάσει στη διάρρηξη;
·
Τι θα κάνατε αν ήσασταν στη θέση του άντρα;
· Η απόφασή σας αυτή θα επηρέαζε άλλους ανθρώπους; Ποιους;
· Η απόφασή σας σέβεται τις αξίες, τα πιστεύω,την ελευθερία, τα δικαιώματα των άλλων;

Πηγή: "Εκπαιδευτικοί εν δράσει", Μάριος Κουκουνάρας Λιάγκης, Εκδόσεις Γρηγόρη, σελ: 125-126


Read more: http://alliotikathriskeytika.blogspot.com/2013/09/blog-post_7087.html#ixzz3DnTthECj

Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΠΡΩΤΟΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ ΣΥΜΒΟΛΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ


Χριστιανικά ιερά σύμβολα και παραστάσεις του πρώϊμου Χριστιανισμού, σε κατακόμβες και πρωτοχριστιανικούς ναούς.
Οι κυριώτεροι τύποι των ιερών μονογραμμάτων.
Κατακόμβη της Μήλου 2ος μ.Χ. αιώνας.
Ευχαριστιακό σύμβολο, κατακόμβη Αγίου Καλλίστου, Ρώμη 2ος μ.Χ. αιών.
Κατακόμβη της Domitilla, Ρώμη, 3ος αιών μ.Χ. - ΙΧΘΥΣ και ο Σταυρός.
Ο Σταυρός ανάμεσα σε δυο περιστέρια.
Ο Χριστός το Α και το Ω, κατακόμβη Commodilla, Ρώμη 3-4 αιώνας μ.Χ.
Κατακόμβη της Μήλου 2ος μ.Χ. αιών.
ΙΧΘΥΣ - Κατακόμβη Αγίου Σεβαστιανού.
ΙΧΘΥΣ : Ιησούς Χριστούς Θεού Υιός Σωτήρ, στην ακροστιχίδα των πέντε στοιχείων της λέξης διαφαίνεται το δόγμα της ενσάρκωσης του Κυρίου. Η δε Σύβιλλα η ερυθραία θεωρούσε ότι σημαίνει : Ιησούς Χριστός Θεού Υιός Σωτήρ Σταυρός.

ΙΧΘΥΣ.

ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ ιστορία β ΄γυμν.

Η διδακτέα ύλη στα Θρησκευτικά της Γ΄ ημερησίου και Δ΄ εσπερινού Γενικού Λυκείου σχ. έτους 2014-2015

Απόσπασμα εγκυκλίου
Αρ. Πρωτ. 147341/Γ2
Αθήνα, 16-09-2014
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ
Γ΄ Τάξη Ημερησίων ΓΕΛ
Βιβλίο: «Θέματα Χριστιανικής Ηθικής» των Μ.Π. Μπέγζου, Α.Ν. Παπαθανασίου
Η διδακτέα ύλη ορίζεται ως εξής:
1. Ο ηθικός προβληματισμός. Η χριστιανική θεώρηση της Ηθικής
2. Εντολές και δόγματα: Συνταγές σκλαβιάς ή δρόμοι ελευθερίας;
3. Η ηθική συνείδηση
4. Τα κίνητρα των πράξεων στην ηθική ζωή
5. Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και στις πράξεις του
7. Το κοινωνικό πρόβλημα

8. Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα
10. Το ανθρώπινο σώμα
11. Τα δύο φύλα
12. Η οικογένεια
13. Ο σεβασμός της ανθρώπινης ζωής
14. Βιοϊατρική και ηθική
16. Άρνηση και υποτίμηση της ανθρώπινης ζωής
19. Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
 
Δ΄ Τάξη Εσπερινών ΓΕΛ
Βιβλίο: «Θέματα Χριστιανικής Ηθικής» των Μ.Π. Μπέγζου, Α.Ν. Παπαθανασίου
Η διδακτέα ύλη ορίζεται ως εξής:
1. Ο ηθικός προβληματισμός. Η χριστιανική θεώρηση της Ηθικής
2. Εντολές και δόγματα: Συνταγές σκλαβιάς ή δρόμοι ελευθερίας;
3. Η ηθική συνείδηση
4. Τα κίνητρα των πράξεων στην ηθική ζωή
5. Η ελευθερία του ανθρώπου στις επιλογές και στις πράξεις του
7. Το κοινωνικό πρόβλημα
8. Το όραμα της ειρήνης και η πραγματικότητα
10. Το ανθρώπινο σώμα
11. Τα δύο φύλα
12. Η οικογένεια
13. Ο σεβασμός της ανθρώπινης ζωής
14. Βιοϊατρική και ηθική
16. Άρνηση και υποτίμηση της ανθρώπινης ζωής
19. Η Εκκλησία και το οικολογικό πρόβλημα
 

Το ξεχασμένο κουτί παπουτσιών

 

Ένας άνδρας με τη σύζυγό του είχαν έναν ευτυχισμένο γάμο για πάνω από πενήντα χρόνια. Έζησαν μαζί χαρούμενες αλλά και δυσάρεστες στιγμές, ήξεραν τα πάντα ο ένας για τον άλλον. Τα πάντα, εκτός από ένα πράγμα...

Όταν παντρεύτηκαν η σύζυγος ζήτησε από τον άντρα της, να μην ανοίξει ποτέ το κουτί παπουτσιών που είχε τοποθετήσει στο πάνω ράφι της ντουλάπας.

Ο άντρας σεβάστηκε την επιθυμία της και όσο και τον έτρωγε η περιέργεια, ποτέ δεν το άνοιξε αλλά ούτε και την ρώτησε ποτέ για το περιεχόμενο του.

Μια μέρα, όταν η ηλικιωμένη πια γυναίκα αρρώστησε και ένιωσε ότι δεν είχε πολύ χρόνο ακόμη να ζήσει μαζί με τον αγαπημένο της, κάλεσε το σύζυγό της κοντά της στο κρεβάτι του νοσοκομείου και του είπε ότι ήρθε η ώρα να ανοίξει εκείνο το ξεχασμένο κουτί παπουτσιών πάνω στη ντουλάπα.

Ο ηλικιωμένος άντρας πήγε στο σπίτι, πήρε το κουτί και το άνοιξε. Μέσα, υπήρχαν δύο πλεκτές κούκλες αλλά και χρήματα.

Τα μέτρησε και με έκπληξη ανακάλυψε ότι ήταν 95.000 δολάρια!

Αλλά γιατί; Πώς; Ο άντρας ένιωθε ανήμπορος να εξηγήσει το περιεχόμενο του κουτιού!

Πήγε στο νοσοκομείο, βρήκε την γυναίκα του και της ζήτησε να του εξηγήσει που βρήκε τα χρήματα.

Εκείνη του είπε:

«Πριν παντρευτούμε ζήτησα από την γιαγιά μου να μου πει το μυστικό για έναν ευτυχισμένο γάμο. Εκείνη μου είπε ότι το μυστικό είναι να μην θυμώνω ποτέ μαζί σου. Να μην τσακωνόμαστε. Μου είπε ακόμη ότι αν ποτέ εκνευριστώ με αυτά που θα μου πεις ή θα κάνεις, να μείνω ήρεμη και να πλέξω μια κούκλα.»

Ο ηλικιωμένος άντρας συγκινήθηκε με την πράξη της.

«Υπήρχαν όμως μόνο δύο κούκλες στο κουτί των παπουτσιών. Αυτό σημαίνει ότι για πενήντα ολόκληρα χρόνια μόνο δυο φορές εκνευρίστηκες μαζί μου!» της είπε χαρούμενος και έσκυψε να της δώσει ένα φιλί.

«Αλλά τα χρήματα που βρέθηκαν;» ρώτησε στη συνέχεια με απορία.

«Ω, αυτά;» είπε εκείνη χαμογελώντας «αυτά είναι τα χρήματα που κέρδισα όταν πούλησα τις υπόλοιπες κούκλες»

ΔΕ 1 - ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ Β΄ Λυκείου.

ο ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του χριστού ppt



ο ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του χριστού from desphan

Η παρουσίαση ανήκει στην Ελένη Χανόγλου ΠΕ.01.
Ευχαριστούμε.

Πέμπτη, 18 Σεπτεμβρίου 2014

Επανάληψη της ύλης α΄γυμνασίου στα θρησκευτικά



επανάληψη της ύλης α΄ γυμνασίου θρησκευτικά from desphan

Ευχαριστώ την Ελένη Χανόγλου Π.Ε.01, για την παρουσίαση ppt. Η επανάληψη της ύλης  της α΄γυμνασίου ,σχετικά με τα γεγονότα της Παλαιάς Διαθήκης μπορεί να χρησιμοποιηθεί στα πρώτα μαθήματα της β΄γυμνασίου .

Σάββατο, 13 Σεπτεμβρίου 2014

Γίνε αστέρι....


Αν δεν μπορείς να είσαι πεύκο στη κορυφή του λόφου,
χαμόδεντρο να γίνεις στην κοιλάδα-
μα να γίνεις το πιο όμορφο χαμόδεντρο
στου ρυακιού την όχθη.

Γίνε ένας θάμνος, αν δεν μπορείς δέντρο να είσαι.
Κι αν δεν μπορείς να είσαι θάμνος,
γίνε χλόη και ομόρφαινε
τις παρυφές του δρόμου.


Αν δεν μπορείς να είσαι δρυς,
γίνε μικρή φιλύρα-
αλλά η ομορφότερη
κοντά στη λίμνη.


Να γίνουμε όλοι καπετάνιοι δεν μπορούμε,
χρειάζεται και πλήρωμα, έχει δουλειά για όλους,
αφθονες δουλειές, μεγάλες και μικρές
και πρέπει ο καθένας μας ότι μπορεί να κάνει.


Αν δεν μπορείς να είσαι δρόμος γίνε μονοπάτι.
Αν δεν μπορείς να είσαι ήλιος, γίνε αστέρι,
από το μέγεθος ούτε κερδίζεις, ούτε χάνεις-
να είσαι ο καλύτερος σ’ αυτό που είσαι.


Douglas Malloch

Πριν λάβεις, να ζητάς. Και αφού λάβεις, να ευχαριστείς!

Μόνο Αυτός χρωστάει χάρη όταν Του ζητάμε... ( Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος )


Πόσο μεγάλο καλό είναι η συνεχής προσευχή, το μαθαίνουμε από τη Χαναναία εκείνη του Ευαγγελίου, που δεν σταματούσε να κραυγάζει: «Ελέησέ με, Κύριε!» (Ματθ. 15:22).

Κι έτσι, αυτό που αρνήθηκε ο Χριστός στους αποστόλους, τους μαθητές Του, το πέτυχε εκείνη με την υπομονή της. Ο Θεός, βλέπετε, προτιμά για τα δικά μας ζητήματα να Τον παρακαλάμε εμείς οι ίδιοι, που είμαστε και υπεύθυνοι, παρά να Τον παρακαλούν άλλοι για λογαριασμό μας. Όταν έχουμε την ανάγκη ανθρώπων, χρειάζεται και χρήματα να δαπανήσουμε και δουλόπρεπα να κολακέψουμε και πολύ να τρέξουμε. Γιατί οι άρχοντες του κόσμου τούτου όχι μόνο δεν μας δίνουν εύκολα ό,τι τους ζητάμε, αλλά συνήθως ούτε καν να μας μιλήσουν δεν καταδέχονται.

Πρέπει πρώτα να πλησιάσουμε τους ανθρώπους που είναι κοντά τους -υπηρέτες, γραμματείς, υπαλλήλους κ.ά- και να τους καλοπιάσουμε, να τους εκλιπαρήσουμε, να τους προσφέρουμε δώρα. Έτσι θα εξασφαλίσουμε τη μεσολάβησή τους στους αρμόδιους αξιωματούχους, για το διακανονισμό της όποιας υποθέσεώς μας.

Ο Θεός, απεναντίας, δεν θέλει μεσολαβητές. Δεν χρειάζεται να Τον παρακαλούν άλλοι για μας. Προτιμά να Τον παρακαλάμε εμείς οι ίδιοι. Μας χρωστάει χάρη, μάλιστα, όταν του ζητάμε ό,τι έχουμε ανάγκη. Μόνο Αυτός χρωστάει χάρη όταν Του ζητάμε, μόνο Αυτός δίνει εκείνα που δεν Του δανείσαμε. Κι αν δει ότι επιμένουμε στην προσευχή με πίστη και καρτερία, πληρώνει δίχως να απαιτεί ανταλλάγματα. Αν, όμως, δει ότι προσευχόμαστε με νωθρότητα, αναβάλλει την πληρωμή· όχι γιατί μας περιφρονεί ή μας αποστρέφεται, αλλά γιατί, όπως είπα, με την αναβολή αυτή μας κρατάει κοντά Του. Αν, λοιπόν, εισακούστηκες, ευχαρίστησε το Θεό. Αν δεν εισακούστηκες, μείνε κοντά Του, για να εισακουστείς. Αν, πάλι, Τον έχεις πικράνει με τις αμαρτίες σου, μην απελπίζεσαι.

Όταν πικράνεις έναν άνθρωπο, αλλά στη συνέχεια παρουσιάζεσαι μπροστά του και το πρωί και το μεσημέρι και το βράδυ, ζητώντας ταπεινά συγχώρηση, δεν θα κερδίσεις τη συμπάθειά του; Πολύ περισσότερο θα κερδίσεις τη συμπάθεια του ανεξίκακου Θεού, αν και το πρωί και το μεσημέρι και το βράδυ και κάθε ώρα επικαλείσαι την ευσπλαχνία Του με την προσευχή.

Ας τ' ακούσουν όλα αυτά όσοι προσεύχονται με ραθυμία και βαρυγγωμούν, όταν ο Κύριος αργεί να ικανοποιήσει το αίτημά τους. Τους λέω: "Παρακάλεσε το Θεό!". Και μου απαντούν: "Τον παρακάλεσα μια, δυο, τρεις, δέκα, είκοσι φορές, μα δεν έλαβα τίποτα". Μη σταματήσεις, ώσπου να λάβεις. Σταμάτησε, όταν λάβεις. Ή μάλλον, ούτε και τότε να σταματήσεις την προσευχή. Πριν λάβεις, να ζητάς. Και αφού λάβεις, να ευχαριστείς!

Αγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος
πηγη: http://1myblog.pblogs.gr/2014/06/mono-aytos-hrwstaei-harh-otan-toy-zhtame.html
 το βρήκαμε εδώ
http://agapienxristou.blogspot.gr/2014/09/blog-post_8.html?spref=bl

Δευτέρα, 8 Σεπτεμβρίου 2014

Θεέ μου,δώσε στον παπά μας υπομονή!



Αν είναι ενεργητικός, τον θεωρούμε υπερβολικά κουρδισμένο
Αν είναι ήρεμος, τον θεωρούμε τεμπέλη.
Αν έχει γκρίζα μαλλιά , τον θεωρούμε γέρο.
Αν είναι νέος , λέμε πως δεν έχει εμπειρία.
Αν θέλει να κάνει αλλαγές, τον θεωρούμε επαναστάτη.
Αν δεν θέλει να κάνει αλλαγές, λέμε πως δεν παίρνει πρωτοβουλίες.
Αν κηρύττει κατά της αμαρτίας, τον θεωρούμε φανατικό.
Αν δεν το κάνει , λέμε πως είναι αδιάφορος και κοσμικός.
Αν χρησιμοποιεί κινήσεις των χεριών όταν εκφράζεται , τον θεωρούμε ηθοποιόκαι όχι ταπεινό.
Αν παραμένει ακίνητος, τον λέμε ξύλινο.
Αν υψώνει την φωνή του, λέμε πως φωνάζει πολύ.
Αν δεν υψώνει την φωνή του , τον θεωρούμε μονότονο.
Αν είναι στο σπίτι του, λέμε πως πρέπει να είναι έξω ,
επισκεπτόμενος ενορίτες.
Αν θεαθεί στον δρόμο, λέμε πως θα πρέπει να είναι κλεισμένος μέσα,
ετοιμάζοντας το κήρυγμά του.
Αν επισκέπτεται τους πτωχούς , τον θεωρούμε σοσιαλιστή, η … φαρισαίο.
Αν επισκέπτεται πλούσιους, λέμε πως κάνει δημόσιες σχέσεις για τον εαυτό του,
ενώ θα έπρεπε να είναι με τους φτωχούς.

Θεέ μου,δώσε στον παπά μας υπομονή!

Δ.Ε.41 Δραστηριότητες εμπέδωσης από την τράπεζα θεμάτων


Δ.Ε.41 Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά

 Να χαρακτηρίσετε τις προτάσεις 1, 2, 3, 4 και 5 ως σωστές ή λανθασμένες, γράφοντας δίπλα στον αριθμό κάθε πρότασης τη λέξη «σωστό» ή «λάθος»:
Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά…
1. δέχονται την προσκύνηση του Σταυρού.
2. μια φορά τον χρόνο τελούν συμβολική «Ανάμνηση του θανάτου του Χριστού» (Δείπνο του Κυρίου).
3. έχουν θρησκευτικές γιορτές προς τιμήν της Παναγίας και των αγίων.
4. αρνούνται την ένοπλη συμμετοχή στον στρατό, σε καιρό ειρήνης ή πολέμου.
5. αποδίδουν ανώτερη θέση στο ιερατείο.

 Να συμπληρώσετε κάθε μια από τις προτάσεις 1, 2, 3, 4 και 5, επιλέγοντας τη σωστή απάντηση από τις αντίστοιχες φράσεις (α, β, γ):
1. Για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά το μόνο αποδεκτό όνομα του Θεού είναι…
α. Ελοχίμ
β. Κύριος
γ. Ιεχωβά
2. Η αρχική ονομασία των Μαρτύρων του Ιεχωβά ήταν…
α. Κύκλος Μαθητών του Ιησού
β. Χριστιανοί Απόστολοι
γ. Σπουδαστές της Γραφής
3. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά οργανώθηκαν με πρωτοβουλία του…
α. Κάρολου Ρώσσελ
β. του αποστόλου Πέτρου
γ. του Μαρτίνου Λούθηρου
4. Σκοπός των Μαρτύρων του Ιεχωβά είναι…
α. η αποκατάσταση και αληθινή κατανόηση της διδασκαλίας του Ιησού Χριστού
β. η ένωση όλων των χριστιανικών Εκκλησιών σε μία Ορθόδοξη Εκκλησία
γ. η διάδοση των δογμάτων της πίστεως, όπως είναι στο Σύμβολο της Πίστεως
5. Για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά η Αγία Γραφή αποτελεί…
α. ιερό κείμενο που συνδυάζεται με τα έργα των Πατέρων της Εκκλησίας
β. βιβλίο νοθευμένο από τις παραδόσεις και τα δόγματα του χριστιανικού κόσμου
γ. τη βάση των πεποιθήσεών τους
                                                                                                
                                                                                          

1. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά πρωτοεμφανίστηκαν…
α. στα αποστολικά χρόνια
β. στις ΗΠΑ το 1874
γ. ήδη από την εποχή της Παλιάς Διαθήκης
2. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δίνουν έμφαση…
α. στη Γραφική Μελέτη
β. στα μυστήρια της λατρείας
γ. στο ιερατείο και τον κλήρο
3. Για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά το όνομα του Θεού είναι…
α. Ιεχωβά
β. Ιησούς Χριστός
γ. Μάρτυρας
4. Για τους Μάρτυρες του Ιεχωβά η Αγία Γραφή…
α. είναι ισότιμη με την Ιερή Παράδοση
β. είναι δευτερεύουσα πηγή της πίστης
γ. είναι ο αλάθητος λόγος του Θεού
5. Οι Μάρτυρες του Ιεχωβά δεν δέχονται…
α. τη μετάγγιση αίματος
β. την ονομασία «Χριστιανοί Μάρτυρες του Ιεχωβά»
γ. τη Μετάφραση του Νέου Κόσμου

Να ξαναγράψετε το κείμενο που ακολουθεί συμπληρώνοντας τα κενά με τις κατάλληλες λέξεις ή φράσεις που δίνονται στην παρένθεση. Σε κάθε κενό αντιστοιχεί μια λέξη ή φράση.
«Κάθε εβδομάδα, οι Μάρτυρες του Ιεχωβά προσεύχονται και αινούν τον…………….., μελετούν και αναλύουν χωρία της …………….. στις κατά τόπους …………….. και σε ιδιωτικές κατοικίες. Επίσης, συμμετέχουν σε …………….. , οι οποίες γίνονται σε μεγάλους χώρους, στάδια ή αίθουσες. Εκεί γίνονται και …………….. ».
(ομαδικές βαπτίσεις / “Αίθουσες Βασιλείας” / Ιεχωβά /Αγία Γραφή / “συνελεύσεις”)

Χανόγλου Δέσποινα Π.Ε.01
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...